Voorbeelden van korte blogs, lange blogs, artikelen, posts voor social media
Eigen blog |
Eigen blog
Communicatie met aantrekkingskracht
Alles wat we willen, doen en kopen heeft in meer of mindere mate te maken met aantrekkingskracht. Dat wat nét buiten ons bereik ligt of waarin we onszelf een beperking opleggen wekt ons grootste verlangen met een onweerstaanbare aantrekkingskracht. En dat zit al in de kleinste dingen. Alle communicatie die je om je heen ervaart, bewust of onbewust, is erop gericht om je aan te trekken. Je te verleiden.
Chocolade
Je kent het vast wel; je loopt in de super en ziet die heerlijke chocolade liggen waarvan je jezelf had beloofd die beslist niet meer te kopen. Na een paar keer langslopen pak je het toch maar en neemt jezelf voor ‘als ik een week geen chocolade eet, mag ik deze als beloning’. In je achterhoofd weet je dat je voor de bijl gaat maar je houdt de schijn voor jezelf toch nog even op. De reep ligt bovenin de tas en ‘kijkt’ je aanlokkelijk aan. Onderweg in de auto neem je vast een stukje, want ‘één stukje kan toch geen kwaad?’ Maar één stukje leidt tot meer en bij thuiskomst is de reep op. Je voelt je schuldig, maar ook voldaan.
Onbegonnen missie
En eigenlijk kun je er niets aan doen. Chocolade is niet alleen verslavend, er zijn nog zoveel meer factoren die het moeilijk maken de verleiding te weerstaan. Het is de verpakking, de plek in de supermarkt, de herinnering en verslaving aan de smaak, de associatie die je bij een stukje troost- of vreugdechocolade ervaart. Het is de reclame die onbewust in je achterhoofd blijft hangen en het is je eigen gedachte. Door steeds te herhalen dat je geen chocolade mag denk je onwillekeurig iedere keer weer aan die heerlijke bruine lekkernij. Alle factoren samen bepalen de aantrekkingskracht die het op je heeft en in dit geval is het een onbegonnen missie hier geen gehoor aan te geven.
We willen verleid worden
Ook in romans en romcoms is het een dankbaar onderwerp, waarbij de aantrekkingskracht het altijd wint van alle opgeworpen obstakels en het verstand. Want ja ‘die blik in zijn ogen’, je kunt niet anders dan daarvoor vallen. Of ‘haar guitige ietwat brutale lach’ bleek toch écht onweerstaanbaar. En zelfs keiharde actiefilms moeten eraan geloven. De held valt steevast voor de onschuldige, naïeve meid. En het hart van de snoeiharde criminele dame smelt na een bloedstollend kat- en muisspel genadeloos voor de onschuldige charismatische bink. Blijkbaar willen we het graag zien en verleid worden: het probleem, de liefde of voldoening die in het verschiet ligt, het elimineren van de (denkbeeldige) obstakels en het toegeven aan de verleiding.
Verzet is zinloos
Denk er maar eens over na. Hoe vaak per dag kom je in een situatie waarin aantrekkingskracht een rol speelt, al dan niet door je eigen gedachten opgelegd of door het marketing apparaat van de vele verleiders die er zijn? Aanlokkelijkheid, aantrekkelijkheid, bekoorlijkheid, charisma, de ‘kracht waarmee je iets aantrekt’… het zijn synoniemen die eigenlijk al aangeven dat het zinloos is je ertegen te verzetten: aantrekkingskracht wint het altijd.
Gebrek of gemis
Een andere vorm van aantrekkingskracht vormt een gebrek bij jezelf. Een kwaliteit of vaardigheid die je zelf niet bezit, kan een enorme bron van aantrekking vormen. Het kan een intrigerende werking hebben maar ook een wil om het zelf te kunnen. Het appelleert aan een gebrek of gemis en kan ervoor zorgen dat je contact maakt met diegene die jouw ontbrekende kennis of kwaliteit bezit. Zo kun je een stukje meepikken, profiteren of samen iets mooi neerzetten.
Samen iets moois neerzetten
En dat allerlaatste, dat is natuurlijk het mooist. Je kwaliteiten en vaardigheden combineren om iets nieuws te creëren. En zo is het precies bij ons gegaan. Na de eerste kennismaking was er gelijk een natuurlijk vertrouwen en groeiende nieuwsgierigheid. Wat al heel snel volgde was: ‘Wat kun jij?’ ‘Waar kan ik jou voor vragen?’ en ‘We kunnen wel samenwerken.' Eerst nog gekscherend, maar later toch ook serieus. Een hechtere samenwerking lag dan ook al snel op de planning en zo werd Studio X geboren. De aantrekkingskracht van ‘goh, zij kan wat ik niet kan’ deed zijn werk en we vielen er als een blok voor.
Compleet aanbod
Studio X zorgt ervoor dat jouw aantrekkingskracht optimaal is - op communicatie niveau welteverstaan ;-) Door onze krachten te bundelen zijn we nu samen fotograaf, tekstschrijver, vormgever, social media specialist, websitebouwer, event organiser en content inspirator. In deze hoedanigheid:
- maken we je probleem zichtbaar,
- werken we toe naar een situatie van verleiding,
- elimineren we je communicatie obstakels en
- zorgen we ervoor dat je onweerstaanbaar bent voor jouw (potentiële) klanten.
En alsof dat nog niet genoeg is zijn we ook nog eens eerlijk, doortastend en altijd positief gestemd.
Wil je ons leren kennen?
Zoals je kunt lezen biedt ik mijn diensten nu ook samen met mijn werkmaatje Anita Vogelzang aan en bundelen we onze krachten in Studio X. Voel je na het lezen van dit blog een onweerstaanbare aantrekkingskracht om meer te weten over de communicatie en content mogelijkheden van Studio X? Neem contact op, dan maken we graag kennis onder het genot van een kopje koffie en leggen we je uit hoe wij werken en jouw communicatie meer aantrekkingskracht geven.
Communicatie met aantrekkingskracht
Alles wat we willen, doen en kopen heeft in meer of mindere mate te maken met aantrekkingskracht. Dat wat nét buiten ons bereik ligt of waarin we onszelf een beperking opleggen wekt ons grootste verlangen met een onweerstaanbare aantrekkingskracht. En dat zit al in de kleinste dingen. Alle communicatie die je om je heen ervaart, bewust of onbewust, is erop gericht om je aan te trekken. Je te verleiden.
Chocolade
Je kent het vast wel; je loopt in de super en ziet die heerlijke chocolade liggen waarvan je jezelf had beloofd die beslist niet meer te kopen. Na een paar keer langslopen pak je het toch maar en neemt jezelf voor ‘als ik een week geen chocolade eet, mag ik deze als beloning’. In je achterhoofd weet je dat je voor de bijl gaat maar je houdt de schijn voor jezelf toch nog even op. De reep ligt bovenin de tas en ‘kijkt’ je aanlokkelijk aan. Onderweg in de auto neem je vast een stukje, want ‘één stukje kan toch geen kwaad?’ Maar één stukje leidt tot meer en bij thuiskomst is de reep op. Je voelt je schuldig, maar ook voldaan.
Onbegonnen missie
En eigenlijk kun je er niets aan doen. Chocolade is niet alleen verslavend, er zijn nog zoveel meer factoren die het moeilijk maken de verleiding te weerstaan. Het is de verpakking, de plek in de supermarkt, de herinnering en verslaving aan de smaak, de associatie die je bij een stukje troost- of vreugdechocolade ervaart. Het is de reclame die onbewust in je achterhoofd blijft hangen en het is je eigen gedachte. Door steeds te herhalen dat je geen chocolade mag denk je onwillekeurig iedere keer weer aan die heerlijke bruine lekkernij. Alle factoren samen bepalen de aantrekkingskracht die het op je heeft en in dit geval is het een onbegonnen missie hier geen gehoor aan te geven.
We willen verleid worden
Ook in romans en romcoms is het een dankbaar onderwerp, waarbij de aantrekkingskracht het altijd wint van alle opgeworpen obstakels en het verstand. Want ja ‘die blik in zijn ogen’, je kunt niet anders dan daarvoor vallen. Of ‘haar guitige ietwat brutale lach’ bleek toch écht onweerstaanbaar. En zelfs keiharde actiefilms moeten eraan geloven. De held valt steevast voor de onschuldige, naïeve meid. En het hart van de snoeiharde criminele dame smelt na een bloedstollend kat- en muisspel genadeloos voor de onschuldige charismatische bink. Blijkbaar willen we het graag zien en verleid worden: het probleem, de liefde of voldoening die in het verschiet ligt, het elimineren van de (denkbeeldige) obstakels en het toegeven aan de verleiding.
Verzet is zinloos
Denk er maar eens over na. Hoe vaak per dag kom je in een situatie waarin aantrekkingskracht een rol speelt, al dan niet door je eigen gedachten opgelegd of door het marketing apparaat van de vele verleiders die er zijn? Aanlokkelijkheid, aantrekkelijkheid, bekoorlijkheid, charisma, de ‘kracht waarmee je iets aantrekt’… het zijn synoniemen die eigenlijk al aangeven dat het zinloos is je ertegen te verzetten: aantrekkingskracht wint het altijd.
Gebrek of gemis
Een andere vorm van aantrekkingskracht vormt een gebrek bij jezelf. Een kwaliteit of vaardigheid die je zelf niet bezit, kan een enorme bron van aantrekking vormen. Het kan een intrigerende werking hebben maar ook een wil om het zelf te kunnen. Het appelleert aan een gebrek of gemis en kan ervoor zorgen dat je contact maakt met diegene die jouw ontbrekende kennis of kwaliteit bezit. Zo kun je een stukje meepikken, profiteren of samen iets mooi neerzetten.
Samen iets moois neerzetten
En dat allerlaatste, dat is natuurlijk het mooist. Je kwaliteiten en vaardigheden combineren om iets nieuws te creëren. En zo is het precies bij ons gegaan. Na de eerste kennismaking was er gelijk een natuurlijk vertrouwen en groeiende nieuwsgierigheid. Wat al heel snel volgde was: ‘Wat kun jij?’ ‘Waar kan ik jou voor vragen?’ en ‘We kunnen wel samenwerken.' Eerst nog gekscherend, maar later toch ook serieus. Een hechtere samenwerking lag dan ook al snel op de planning en zo werd Studio X geboren. De aantrekkingskracht van ‘goh, zij kan wat ik niet kan’ deed zijn werk en we vielen er als een blok voor.
Compleet aanbod
Studio X zorgt ervoor dat jouw aantrekkingskracht optimaal is - op communicatie niveau welteverstaan ;-) Door onze krachten te bundelen zijn we nu samen fotograaf, tekstschrijver, vormgever, social media specialist, websitebouwer, event organiser en content inspirator. In deze hoedanigheid:
- maken we je probleem zichtbaar,
- werken we toe naar een situatie van verleiding,
- elimineren we je communicatie obstakels en
- zorgen we ervoor dat je onweerstaanbaar bent voor jouw (potentiële) klanten.
En alsof dat nog niet genoeg is zijn we ook nog eens eerlijk, doortastend en altijd positief gestemd.
Wil je ons leren kennen?
Zoals je kunt lezen biedt ik mijn diensten nu ook samen met mijn werkmaatje Anita Vogelzang aan en bundelen we onze krachten in Studio X. Voel je na het lezen van dit blog een onweerstaanbare aantrekkingskracht om meer te weten over de communicatie en content mogelijkheden van Studio X? Neem contact op, dan maken we graag kennis onder het genot van een kopje koffie en leggen we je uit hoe wij werken en jouw communicatie meer aantrekkingskracht geven.
Heb je vragen, een mooie opdracht of dé baan waar ik naar op zoek ben? Neem gerust contact op.
[email protected] / 06-48114673
Photocredits: kobby-mendez, jon-tyson, joanna-kosinska en hannah grace. Te vinden op www.unsplash.com